Con todo el corazón

Hola, ¡amorcitos!

For those of you who don’t know, February is Heart Health Month y ¿cómo ves? El corazón si es uno de los órganos más importantes en el cuerpo, ¡como no! You need it to love your family, tus amiguitos y yourself! And what better way to do that than right now when your heart is pumping and working?

Keep your heart going by doing simple things. Ok, ok, some of these are not so simple pero tu sabes. You have to take care of yourself porque si no… pues entonces nadie te lo va hacer!

1. If you smoke, stop smoking!!  Y ya sabes que eso es mal para los pulmones. ¡Y huele feo! Anyway, it causes damage to your blood cells and also increases a potential for plaque build up in your arteries. Your arteries help to pump blood through your body which carry oxygen and allows your body to work the way it should!  Tenemos que respirar, mija! Esto puede causar ataques del corazón cuando se mezcla con el colesterol y con todo lo que comemos… ya ni te tengo que decir.

2. ¡Baila! You already know that I love to dance. If you follow me on Twitter and are my friend on el Facebook, ya saben que cada sabado toco mi salsa y me pongo a bailar, limpiar y gozar la vida. In other words, do some exercise! I walk every morning with my amigas del alma and then I have a little fun with my music. Exercise gets oxygen moving through your body and helps to keep you health on all levels, especially when you got your heart working. It makes it stronger and able to last longer. Mira tu mamá quien andaba por aqui y por allá. Aunque no se puede mover tan fluidamente ahora como antes, she can still yell at you! ¡Y esa chancla vuela por el aire! That’s only because she was always moving, always cleaning y trabajando por su hijos. Kiss your mámi!  And thank her heart she’s as strong as she is.

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3. Sleep. Te gusta eso, ¿no? When you sleep your body reconstructs itself. Your body regulates itself on all levels when it sleeps, desde la insulina hasta la presión arterial. If you don’t sleep creas una locura dentro de tu cuerpo y eso afecta el corazón. You need at least 7 hours of sleep to keep your heart healthy. Han hecho estudios que encuentran que la gente que no duerme son más suceptible a ataques al corazón y accidentes cerebrovasculares.

4. Anger gets you nowhere. ¡Nada bueno sale de andar de chispas! Como dicen, walk it off. Anger elevates your blood pressure and releases hormones in your system called the “fight or flight” response. Cuando te enojas, el cuerpo se prepara para hechar de carreras o pelear hasta la muerte. Too much of that kind of stress on the body leads to atherosclerosis, or plaque development in the arteries. Y eso, ya sabes, te causa el ataque de corazón o también se desarolla el riesgo de tener enfermedad de corazón.

5. Edúcate. If you have diabetes, take a higher precaution with your heart. Debes de hacer todo que mencioné pero también debes de comer más vegetales, frijoles y granos enteros. Bring on the beans! Lower the salt, lower the grease and the fat. Vamos a hablar un poquito más de eso en las semanas que viene. Recuerda, if you have diabetes, know that you have a 2 to 4 times higher risk of developing heart disease and are also at risk for stroke.

Mientras se quedan aquí con migo, nos vamos a educar juntos.

Hasta la próxima, ¡amorcitos!

Cuídate, con todo el corazón,

Tía Betty

 

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